Auzers | Juvelieru Skola
15610
page,page-id-15610,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

AUZERA JUVELIERU MĀKSLAS APMĀCĪBAS

Juveliera amats dos pārliecību, stabilitāti un materiālo labklājību. Gan ar, gan bez priekšzināšanām, kā arī bez vecuma un dzimuma ierobežojumiem. Iespēja apmācīties juveliera amatu dienas, vakara un sestdienas, svētdienas grupās un arī individuāli.

Lai palīdzētu apgūt juveliermākslu un apzināties sevi šajā amatā, ir izveidoti trīs mēnešu sagatavošanas kursi. Šai laikā var iegūt iemaņas lodēšanā, gravēšanā, cizelēšanā, kalšanā, metālplastikā, akmeņu stiprināšanā, sarežģītu ķēžu, gredzenu, auskaru, kulonu un rokassprādžu izgatavošanā, kā arī zīmēšanā, veidošanā un kompozīcijā. Šajā laikā māceklis atbrīvojas no bailēm un nepārliecinātības. Viņam rodas skaidrs priekšstats par šo profesiju un ir vieglāk pieņemt lēmumu par turpmāko apmācības gaitu.

Kad ir izieti pirmie soļi sagatavošanas kursā un pieņemts lēmums turpināt izzināt juveliermākslas pasauli, sākas padziļināta katra priekšmeta apmācība. Liela uzmanība tiek veltīta cēlmetāla kausēšanai un turpmākai sagatavošanai juvelierizstrādājumu izgatavošanai. Māceklis uzzina, kā pašam pagatavot lodi dažādiem metāliem: zeltam, sudrabam, platīnam, pallādijam, tēraudam, misiņam, varam, alumīnijam.

Bez tehniskiem priekšmetiem šajā kursā liela uzmanība tiek veltīta idejiskai un mākslinieciskai izaugsmei. Klāt nāk tāda nodarbība kā “ideju ģenerēšana”, kas paplašinaa apziņas apvārsni, palīdzot ieraudzīt lietas no cita skata punkta. Tā kā māksla pakļaujas saziņas likumiem, liela nozīme ir ziņojuma nodošanai un tā interpretācijai. Tehnika ir tikai izteiksmes veids. Tādēļ, jo vairāk students pārvalda metālu, jo vieglāk ir izpausties.

Teorētiskās nodarbības notiek sinhroni ar praktisko pielietojumu – tā mācību viela tiek apgūta viegli un nepaliek tikai pierakstu klades līmenī. Pirmā gada laikā pakāpeniski notiek iepazīšanās ar juvelieru instrumentiem, no kuriem dažus students iemācās pagatavot pats.

Notiek arī iepazīšanās ar dārgakmeņiem un to apstrādi. Tiek apgūti akmeņu stiprināšanas veidi. Apmācību rezultātā māceklis pats ir spējīgs radīt ideju un izgatavot to līdz gala produktam bez kādas palīdzības no meistara puses.

PIESAKIES APMĀCĪBĀM PIE OĻEGA AUZERA